Το κείμενο που ακολουθεί έχει ως άξονα άρθρο που γράφτηκε στις 30.2.2002. με αφορμή τις επιθέσεις κατά της επικής ηρωίδας Μπουμπουλίνας και γενικότερα κατά της Ελληνικής Επανάστασης. Δηλαδή τα ανυπόστατα και αβάσιμα που ακούμε ενόψει της επετείου δύο αιώνων από την Εθνεγερσία καλά κρατάνε ενώ συμπληρώνονται με επιθέσεις κατά άλλων μεγάλων ηρωϊκών και πνευματικών μορφών της Επανάστασης Ελευθερίας. Η δημοσίευση του άρθρου έγινε λίγο μετά την αιτιολογημένη επιστολή στον διευθυντή των ΝΕΩΝ με την οποία τον πληροφορούσα ότι μετά από επιφυλλίδες επί πολλά χρόνια αποχωρούσα από την στήλη «Τρίτη Άποψη».
Το κείμενο που παρατίθεται στο τέλος δημοσιεύτηκε με τίτλο Το ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ … Η «ΕΡΩΤΙΑΡΑ». Το ίδιο άρθρο στο παρελθόν έγινε αφορμή και άλλων παρεμβάσεων. Εδώ αρχίζω με μια αναγκαία και μη εξαιρετέα νέα εισαγωγή που υπογραμμίζει το γεγονός ότι τα σημεία που θίγονται αφορούν ζωτικά την τρέχουσα ιστορική συγκυρία. Όπως φαίνεται, επίσης, και του μέλλοντος. Δύο αιώνες μετά την Επανάσταση Ελευθερίας των Ελλήνων φαίνεται ότι πέραν των πολλών πληγμάτων κατά του κράτους και της κοινωνίας κατά την διάρκεια αυτών των δύο αιώνων, κάποιοι αδίστακτα, ανενδοίαστα και συστηματικά εμφανίζονται να λένε ρητά ή με υπονοούμενα τρία πράγματα:
Πρώτον, δεν προϋπήρξε Ελληνικό έθνος καθότι το κράτος «κατασκευάζει» το έθνος . Πρόκειται για το γνωστό μεταμοντέρνο ιδεολόγημα και τα αναρίθμητα συνοδευτικά ανυπόστατα θεωρήματα.
Δεύτερον, οι «εξεγερθέντες» κυμαίνονται από ερωτιάρηδες ή και ερωτομανείς μέχρι αγράμματους και αθυρόστομους (η ελευθερία επομένως συνδέεται με τις … ερωτικές επιλογές για να ειπωθεί inter alia ότι οι νεοέλληνες δεν την άξιζαν. ..). Να μην ξεχνάμε εξάλλου η κλιμάκωση χαρακτήρισε Καποδίστρια ως περίπου φορέα δικτατορικών προθέσεων.
Τρίτον, εισερχόμενοι στην τρίτη δεκαετία της Μεταψυχροπολεμικής εποχής οι σχετικές και συνδεδεμένες με αυτά συζητήσεις που αφορούν το μεταναστευτικό και το προσφυγικό οδηγούν σε αμφισβήτηση της πολιτισμικής διάστασης ως θεμέλιο του κρατικού γίγνεσθαι. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ελλάδα θα έχει πλέον το θλιβερό προνόμιο όχι μόνο να κυριαρχούν αλλά και να επιβάλλονται τέτοιες θέσεις που αλλού θα είχαν αντιμετωπιστεί δεόντως ως επικίνδυνες για το κράτος.
Γιατί κοινωνική οντότητα/κρατική οντότητα «ακταρμάς» ποτέ δεν υπήρξε και ποτέ δεν θα υπάρξει. Οι κοινωνίες είναι εθνικές οντότητες προικισμένες με ταυτότητες, κοσμοθεωρίες, πολιτισμούς και εθνικές πολιτικές παραδόσεις. Η δε κοινωνική συνοχή είναι προϋπόθεση βιώσιμου κοινωνικοπολιτικού συστήματος και νομιμοποιημένων κανονιστικών δομών.
Ας το κάνουμε ξεκάθαρο: Δεν χωρεί επιστημονική συζήτηση στην βάση ανυπόστατων και ασυνάρτητων εθνομηδενιστικών εκλογικεύσεων. Μόνο χιούμορ χρειάζεται και ταυτόχρονα υπογράμμιση του γεγονότος για το πόσο και πως τέτοιες ασυναρτησίες, ανακρίβειες και εθνομηδενιστικές αλματώδεις εκλογικεύσεις σημαίνουν κινδύνους για το κράτος, την δημοκρατία και την εθνική ανεξαρτησία. Υπογράμμιση επίσης για την απουσία παντελούς ορθολογιστικής κατανόησης του ρόλου των εθνοκρατών στην ιστορία. Αυτά τα ιδεολογήματα και θεωρήματα υπό κανονικές συνθήκες το μόνο που τους αξίζει είναι περιφρόνηση (βλ. στο τέλος αναφορές στον ρόλο των ιδεολογιών ως «εσχατολογικό δηλητήριο» που με κλασικό τρόπο μεταμφιέζει ηγεμονικές αξιώσεις ισχύος).
Για τους εθνομηδενιστές εκατοστής τάξης σε σύγκριση με αυτούς των «μητροπόλεων», είναι στόχος οτιδήποτε ενσαρκώνει η έννοια έθνος όπως πολιτισμός, πολιτικές παραδόσεις, μεταφυσική πίστη και εθνικές ταυτότητες είναι τον άλλο μεταμοντέρνο πόλο στον οποίο βρίσκονται οι δικές τους παραδοχές. Ως προς αυτό, ήδη από την δεκαετία του 1990 όταν η Ελλάδα ξέφρενα κυλούσε μέσα στον χείμαρρο της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης (πλανητικοποίηση είναι, όπως γράψαμε ξανά (κλικ εδώ και εδώ όχι παγκοσμιοποίηση που είναι ένας ιδεολογικός όρος), συγκροτήθηκε σταδιακά ένα ρεύμα κυρίως φορέων τίτλων του μεταμοντέρνου συνεπούς μηδενισμού που στην Ελλάδα εύστοχα ονομάστηκε εθνομηδενισμός.
Αναδείχθηκε με τα περίφημα βιβλία «ιστορίας» και οι προεκτάσεις ήταν βαθύτατες σε όλο το φάσμα της ζωής των Ελλήνων ήταν βαθύτατες: Στην διπλωματία, την συμμετοχή στην ΕΕ, την υποβολή του φασιστικού, αντι-δημοκρατικού και ανελεύθερου σχεδίου Αναν, το «μακεδονικό» και ευρύτερα τα Ελληνοτουρκικά είναι βαθύτατων προεκτάσεων. Η Ελλάδα βασικά ρίχθηκε μέσα σε ένα Χείμαρρο με μνημόνια ενώ στα θέματα εθνικής στρατηγικής έχασε κάθε αξιοπιστία.
Κανείς θα διαπιστώσει ότι το ίδιο ή ανατροφοδοτούμενο κύκλωμα πρωταγωνιστεί υποστηρίζοντας υποχώρηση σε κάθε νέο ζήτημα που ανακύπτει όπως η εφαρμογή του διεθνούς δικαίου της θάλασσας ή η επανατοποθέτηση στο Κυπριακό. Η υποχώρηση και καθίζηση ή εκμηδένιση των σύγχρονων Ελλήνων περνά μέσα από την πνευματική αποδόμηση που σημαίνει και αμφισβήτηση των αφετηριών που για όλα τα έθνη που απέκτησαν κράτος είναι η Επανάσταση ελευθερίας. Πόσο όμως τραβηγμένο είναι, θα πρέπει να σκεφτούν οι πολίτες, εάν κάποιοι κυκλοφορούν μάλιστα ως φορείς επιστημονικών τίτλων και επιχειρούν να πείσουν ότι οι σύγχρονοι Έλληνες, λίγο πολύ, δεν προϋπήρξαν, αλλά τους «κατασκεύασε» το κράτος των Βαυαρών και οι διάδοχοί τους που καβαλίκεψαν την Ελλάδα μετά την δολοφονία του Καποδίστρια (μιας και ο τελευταίος ήθελε εθνική ανεξαρτησία και πραγματικά Ελληνικό κράτος που θα εδράζεται πάνω στις Ελληνικές πολιτικές παραδόσεις της δημοκρατίας, της πολιτικής ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας).
Ο τίτλος του άρθρου «Μπουμπουλίνα η … ερωτιάρα» (από τους δράστες των κειμένων στα οποία αναφέρεται το άρθρο που επαναδημοσιεύεται παρατιθέμενο στο τέλος) χρησιμοποιήθηκαν χυδαίες κατηγορίες και εκφράσεις κατά των ερωτικών προτιμήσεων της επικής αγωνίστριας της ελευθερίας. Εμείς το μετριάσαμε χαρακτηρίζοντάς την απλά ως «ερωτιάρα». Καλά είναι να αναφερθεί, πάντως, ότι αφορά παραμιλητά που εν τούτοις ακούγονται ακόμη και σε πανεπιστήμια και σε δημόσιες συζητήσεις. Διόλου συμπτωματικά όταν όλα αυτά ανέκυψαν με αφορμή τις συζητήσεις για τα αποδομητικά βιβλία ιστορίας τα αναμασούσαν κέρβεροι του επικοινωνιακού συστήματος που στην συνέχεια πρωτοστάτησαν και στο σχέδιο Αναν και άλλα στα οποία αναφερθήκαμε πιο πάνω.
Παναγιώτης Ήφαιστος,
Μιλούσε καλά ελληνικά ο Κολοκοτρώνης; Ήταν… ερωτομανής η Μπουμπουλίνα; Το κρυφό σχολειό υπήρξε ή αποτελεί επινόημα του Γύζη; Αυτά και πολλά, λοιπόν, αποτελούν το μέγα θέμα πολυσέλιδων «αναλύσεων» την παραμονή της επετείου του αγώνα ελευθερίας-ανεξαρτησίας των Ελλήνων.
Με περισσή σοφιστεία, επίσης, μας πληροφορούν πως ο αγώνας για συλλογική ελευθερία των Ελλήνων ήταν περίπου σύμπραξη αλητών που ήσαν αγαπημένα παιδιά των ιμπεριαλιστικών μεγάλων δυνάμεων και πως όλοι αυτοί οι άθλιοι συνωμότησαν κατά του αγαθού Οθωμανικού κράτους που αγαθοεργά μοίραζε σε έλληνες προνόμια και ωφελήματα στους άθλιους εξεγερμένους έλληνες. Γιατί εξάλλου να απορούμε για το παιδομάζωμα; Οι αγαθοί τούρκοι απλώς στρατολογούσαν λόγω κάποιου ανατολίτικου εθίμου παιδιά από την Βαλκάνια.
Γι’ αυτούς και αρκετούς άλλους λόγους, λοιπόν, και για να υιοθετηθεί μια νέα μέθοδος επίλυσης διαφορών με τη γείτονα Τουρκία, θα πρέπει να διαγράψουμε τις ιστορικές μας αναμνήσεις, να απονευρωθούμε συνειδησιακά από το εθνικιστικό νεύρο που μας εμφύσησαν ψευτο-ιστορικοί όπως ο Παπαρηγόπουλος και πολλοί άλλοι και να αφαιρέσουμε κάθε αναφορά για σουβλίσματα, σφαγιασμούς, βιασμούς και παιδομαζώματα. Άσε που ο Ρήγας Βελεστινλής θα πρέπει να έπασχε από … παράκρουση αφού έβλεπε τόσους πολλούς Έλληνες ώστε να θέλει να δημιουργήσει τηνν «Ελληνική Δημοκρατία».
Έλεος … Ο σχολιασμός τέτοιων ακατανίκητων γνωμών, ασφαλώς, θα ήταν περιττός αν αυτό το στοχαστικό δηλητήριο δεν επιδρούσε πάνω σε εκατοντάδες χιλιάδες ανυποψίαστους αναγνώστες, παραμονή μάλιστα της εθνικής επετείου ανεξαρτησίας. Εάν επίσης συχνά στα Ελληνικά μέσα ενημέρωσης αλλά και σε πανεπιστήμια διδάσκονται ιστορικά ανέκδοτα και διαστρεμμένα θεωρήματα που αντιβαίνουν στην οντολογία. Γιατί η διαχρονικότητα της Ελληνικότητας και των πολιτικών της παραδόσεων και η επίδρασή τους πάνω σε όλα τα έθνη είναι τουλάχιστον αστείο να αμφισβητηθεί. Όπως αστείο είναι ο σημαίνων ρόλος της Ελληνικής διασποράς στην Δύση και στην Ανατολή μετά την πτώση της Βασιλεύουσας Πόλης μέχρι και της μέρες μας.
Η ιστοριογραφία δεν είναι απλή υπόθεση και ούτε θα ισχυριστώ ότι η ιστορία γράφεται εύκολα. Ίσως και να αμφισβητώ θεμελιακά την δυνατότητα μεγάλων ιστορικών ερμηνειών εμμένοντας στην θέση ότι μπορούμε να μιλάμε μόνο για τον προσανατολισμό της ιστορικής κίνησης, για τα μεγάλα γεγονότα και τα αποτυπώματα που μαρτυρούν ύπαρξη οντολογίας. Τα ανθρωπολογικά και πολιτικά αποτυπώματα, τα μνημεία που μαρτυρούν τον πολιτισμό, τα γραπτά που περιγράφουν την πολιτική συγκρότηση και το σύνολο των ανεξίτηλων πολιτικών παραδόσεων η αμφισβήτηση των οποίων αναιρεί προγραμματικά κάθε ιστορικό εγχείρημα. Ο βιασμός της κοινής λογικής και γεγονότων που καταμαρτυρούνται διϋποκειμενικά, εξάλλου, είναι αυτοκτονικός Έτσι σκέφτεται όποιος τουλάχιστον κατανόησε την ανεπανάληπτη επιστημολογία του Θουκυδίδη ή τον EdwardH. Carr στο εμβληματικό του «What’sHistory». Τρία μόνο σύντομα σχόλια.
Πρώτον, ακόμη και γυμνασιόπαιδες γνωρίζουν πως το κονσέρτο των μεγάλων δυνάμεων δεν ευνοούσε τις επαναστάσεις υπόδουλων λαών του 18ου αιώνα. Γνωρίζουν επίσης πως η σταδιακή αλλαγή στάσης των μεγάλων δυνάμεων απέναντι στην ελληνική επανάσταση ήταν αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, μεταξύ άλλων, της μετεξέλιξης της ίδιας της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, των τετελεσμένων που δημιουργούσε ο αγώνας ελευθερίας των ίδιων των Ελλήνων, οι πιέσεις διανοουμένων του διαφωτισμού, ανακατανομές ισχύος μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων και αλλαγές στρατηγικών, ιδιαίτερα της Μεγάλης Βρετανίας.

Δεύτερον, ακόμη και γυμνασιόπαιδες γνωρίζουν ή πρέπει να γνωρίζουν εάν δεν καταπλακώθηκαν από εθνομηδενιστικές ιστοριογραφικές ανεκδοτολογίες πως η έκρηξη της ελληνικής επανάστασης ήταν αποτέλεσμα δυναμικής σύμμειξης
1) στρατηγικού σχεδιασμού πολλών επιφανών ελλήνων της ελληνικής διασποράς, 2) ξεσηκωμού αναρίθμητων αφανών ελλήνων που επιβίωσαν των αφομοιωτικών πρακτικών των Οθωμανών και 3) σύμπραξης τοπικών ηγετών των Ελληνικών κοινοτήτων και των οπλαρχηγών («αρματολών» και «κλεφτών»).
Οι γυμνασιόπαιδες γνωρίζουν, επίσης, πως οι συντελεστές του αγώνα, λόγω ακριβώς μακρόχρονης υποδούλωσης, υποτέλειας και έξυπνων οθωμανικών πολιτικών του τύπου «διαίρει και βασίλευε», αντιμετώπισαν προβλήματα ιδεολογικής συνοχής, πολιτικού συντονισμού, προδοσίες, υπερβολές, ατομικές στρατηγικές και ιδιοτελείς ενέργειες.
Αναμενόμενα δεν είναι όλα αυτά; Σε ποια επανάσταση δεν εμφανίζονται τέτοια προβλήματα; Σε τι μειώνει το μεγαλείο και την ιστορική σημασία μιας επανάστασης που πρωτοπόρησε σ’ ένα αγώνα ανεξαρτησίας-ελευθερίας-κυριαρχίας για να την ακολουθήσουν στη συνέχεια άλλοι λαοί των Βαλκανίων; Το ίδιο δεν έκαναν δεκάδες άλλες κοινωνίες στη συνέχεια όταν επαναστάτησαν κατά των αποικιοκρατών; Ήταν εν τέλει οι αξιώσεις συλλογικής ελευθερίας έγκλημα κατά αγαθών αυτοκρατορικών κρατών;
Μήπως, εν τέλει, στο ίδιο πνεύμα μαζοχιστικού αυτομαστιγώματος θα πρέπει να δεχτούμε την προπαγάνδα των Βρετανών αποικιοκρατών που ισχυρίζονται πως οι Αυξεντίου, Μάτσης και Καραολής στην Κύπρο ήταν τρομοκράτες και μανιακοί εθνικιστές;
Γιατί, εν τέλει, αυτός ο ρατσισμός; Όπως εύστοχα παρατήρησε ο Κώστας Γεωργουσόπουλος, οι επαναστάτες δεν ήταν απλοί άνθρωποι όπως ο καθένας μας;
Γιατί λοιπόν να μην ήσαν –αν ήσαν, όπως η «νέα ιστορία» θέλει να τονίζει– η Μπουμπουλίνα … «ερωτιάρα» ή «ερωτομανής» και ταυτόχρονα ηρωίδα;
Δηλαδή όσες ερωτεύονται συχνά δεν δικαιούνται να είναι ηρωίδες;
Γιατί επίσης ο Κολοκοτρώνης έπρεπε να γνωρίζει καλά ελληνικά όταν αυτός και οι προπάπποι του ήταν υπόδουλοι;
Ενοχοποιείται μήπως επειδή μολαταύτα επιβίωσε η ελληνική του συνείδηση;
Ίσως το πρόβλημα τελικά εντοπίζεται στο τελευταίο σημείο: Πολλά πλέον βιβλία –που παραπέμπονται επιτήδεια, στα οποία προσφέρονται ολοσέλιδες βιβλιοκριτικές σε έγκριτα έντυπα, στα οποία με επιπολαιότητα παραπέμπουν ακόμη και επιφανείς στοχαστές και τα οποία δηλητηριάζουν χιλιάδες φοιτητές ελληνικών πανεπιστημίων– μετατρέπονται σε αιχμή του δόρατος μιας «νέας ιστορίας» που για ποικίλους λόγους αποσκοπεί στην ακύρωση των αποτελεσμάτων της ελληνικής επανάστασης.
Για να το επιτύχει αυτό η «νέα ιστορία» συνειδητά ή ανεπίγνωστα πλέον αποσκοπεί στην συνειδησιακή απονεύρωση και στοχεύει στις ιστορικές αναμνήσεις που υποστυλώνουν το νεοελληνικό κράτος.
Εθνοκράτος το οποίο αποτελεί απότοκο των αγώνων Ελευθερίας των μελών ενός έθνους που όχι μόνο επιβίωσε επί χιλιάδες χρόνια αλλά επιπλέον επηρέασε όλα τα άλλα έθνη και τα μέλη του είχαν επαρκή συλλογική και ατομική δύναμη να παλέψουν κατά μιας απείρως ισχυρότερης δεσποτικής αυτοκρατορίας αξιώνοντας πολιτική κυριαρχία.
Τέλος, πολλοί του εθνομηδενιστικού ή του λανθάνοντος εθνομηδενιστικού κινήματος –κίνημα φορέας ιδεολογημάτων είναι που καμιά σχέση δεν έχει, εκτιμώ, με την επιστήμη– είναι φορείς συμπλεγμάτων απέναντι στην Δύση.
Αντίθετα με την Δυτική Ευρώπη, την Ελληνική Επανάσταση την έκανε μια υπαρκτή και πανίσχυρη ιστορική ανθρωπολογία με υψηλή υπόσταση πολιτικών παραδόσεων ίσαμε το Έβερεστ. Διαβάστε Ρήγα Βελεστινλή, την καθαρή του σκέψη και την αλάνθαστη θέασή του (εάν ήταν φαντασιόπληκτος και εάν δεν υπήρχε εθνική ανθρωπολογία δεν θα είχαμε Επανάσταση).
Η Ελληνική Επανάσταση δημιούργησε το κράτος. Το νεοελληνικό κράτος δεν δημιούργησε το Ελληνικό Έθνος καθότι προϋπήρχε και μάλιστα επί χιλιετίες. Αυτό δε το κράτος μετά την βαυαροκρατία συνεχίζει να τους καταστέλλει όπως περίπου ένας κατακτητής. Αντέχουμε όμως και θα επιβιώσουμε γιατί μας δίνει δύναμη ο ωκεανός των πολιτικών μας παραδόσεων.
Στην Δυτική Ευρώπη πριν και μετά το τέλος του Ρωμαιοκαθολικού Θεοκρατικού Μεσαίωνα είχαμε επί αιώνες δουλοπαροικία. Άναρθρους, ανυπόστατους κακόμοιρους δουλοπάροικους. Θυμηθείτε την Γαλλική Επανάσταση και τον «όχλο» των «ξεβράκωτων» στους οποίους τελικά έδωσαν «δικαιώματα» τα οποία έχουν μέχρι σήμερα οι απόγονοί τους (αλλά τίποτα περισσότερο). Αυτούς τους κακόμοιρους προσπαθούσαν να κάνουν πολίτες οι Διαφωτιστές πιθηκίζοντας την πολιτική θεωρία της Υψηλοτάτης Κλασικής Αρχαιότητας. Εμείς επηρεάσαμε τον Διαφωτισμό όχι αυτοί εμάς!
Οι μετά-Μεσαιωνικοί ηγεμόνες, γεωκτήμονες,φεουάρχες και το επιστρατευμένο από αυτούς φιλοσοφικό σύστημα συνέχισαν (μέχρι και σήμερα με κάποιους τρόπους) να είναι κάτοχοι των μοντερνιστικών κρατών. Επιχειρούσαν –ενίοτε όντως φιλότιμα– την ταχύρρυθμη μετατροπή τους σε πολίτες όμοιους με αυτούς της κλασικής εποχής.
Απελπισία τους κατακυρίευε γιατί τα έθνη δεν κατασκευάζονται. Τα έθνη συγκροτούνται διαχρονικά και τα κράτη που αποκτούν με αγώνες Ελευθερίας είναι υποστάσεις υπαρκτών πολιτικών παραδόσεων και πολιτικών ανθρωπολογιών οντολογικά θεμελιωμένων.
Έτσι εφηύραν τα κατασκευαστικά και μορφικά πανομοιότυπα μοντερνιστικά ιδεολογικά δόγματα τα οποία μετά τον 19ο αιώνα αν και έγιναν μεταμφιέσεις ισχύος των ηγεμονικών κρατών είναι παντελώς παρωχημένα. Παρωχημένα καθότι ανήκουν στην εποχή των δουλοπαροίκων. Συνεχίζουν εν τούτοις αυτά τα δόγματα να ταλανίζουν πολλούς. Όσοι γνωρίζουν τι εστί η «κριτική» προσέγγιση (οι καθ’ ημάς εύστοχα ονομασθέντεςεθνομηδενιστές) στην Δύση, ξέρουν ότι είναι ένα συνονθύλευμα των ορφανών όλων αυτών των ιδεολογικών δογμάτων που παραμιλούν ακατάσχετα. Στην καλύτερη περίπτωση είναι εργαλείο «softpower» αποδυνάμωσης των κοινωνιών-στόχων στις Συμπληγάδες της ηγεμονικής διαπάλης.
Οι Έλληνες πάντα υπήρχαμε, υπάρχουμε και θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε επειδή διαθέτουμε μακραίωνες πολιτικές παραδόσεις άφθαρτες και αιώνιες. Αυτές μας διαιώνισαν ως έθνος και αυτές θα μας σώσουν από το νεοελληνικό κράτος και τους ξένους εχθρούς και τους εγχώριους μεταπράτες.
Είναι επιστημονικά αξιοθρήνητο να συγκρινόμαστε με την μοντερνιστική διαδρομή της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού όταν με αξιοθρήνητο και γενοκτονικό τρόπο επιχείρησαν να κατασκευάσουν πολιτική ανθρωπολογία που έφερε τον ρατσισμό, τις εθνοκαθάρσεις και τις γενοκτονίες. Αυτά όλα είναι ξένα με εμάς. Ξανά: Διαβάστε τον Ρήγα Βελεστινλή. Έλεος: τα κατασκευασμένα κράτη της Δύσης όσο και εάν διαθέτουν ισχυρούς διοικητικούς/μηχανισμούς είναι «νεότερα» (όχι «νεωτερικά» όπως γράφεται παραπλανητικά). Είναι άλλης τάξης κράτη που παλεύουν ακόμη να γίνουν εθνοκράτη χωρίς να είναι σίγουρο εάν θα το επιτύχουν. Καμιά σχέση με την δική μας πορεία –καθώς και μερικών άλλων ιστορικών εθνών που διαθέτουν πάμπλουτες πολιτικές παραδόσεις– έστω και εάν λόγω υπέρτερης ισχύος κατάφεραν να δημιουργήσουν δομές εξάρτησης επί του νεοελληνικού κράτους.
Ολοκληρώνω λοιπόν διερωτώμενος κατά πόσο δεν δικαιούμαστε να είμαστε ελεύθεροι-ανεξάρτητοι επειδή η Μπουμπουλίνα ήταν πολύ … ερωτιάρα. Μάλιστα, αυτό αν το πιστέψουμε υποστηρίζουν πλέον πολλοί, βοηθά την ειρήνη και σταθερότητα στις σχέσεις Ελλάδας Τουρκίας …
Για να απαντήσω με την γλώσσα μερικών αριστεροδεξιοεθνομηδενιστών που βρέθηκαν μέσα στο ίδιο καζάνι softpower της μεταψυχροπολεμικής εποχής, δεν παραβιάζονται έτσι τα … ανθρώπινα δικαιώματα και τα … προσωπικά δεδομένα της Μπουμπουλίνας;!
Άσε που με την δική τους λογική θα πρέπει να ορίσουμε μια διαβαθμισμένη ιεαρχία ερωτικών προτιμήσεων, ερωτικών διαστροφών, ερωτικών επιδόσεων και τα λοιπά, και σε αυτή την βάση, να αποφασίζουμε την ιεραρχία των ηρώων, των αξιωματικών του στρατού, των κρατικών λειτουργών, των πολιτικών προσώπων, των επιχειρηματιών και κάθε άλλου! Τι κατάντια! Προσθέτω.
Η επιστημονικά ελλειμματική προσέγγιση της εθνομηδενιστικήςιστοριογραφικής ανεκδοτολογίας είναι όχι μόνο αυτοκαταστροφική αλλά και λογικά αβάστακτη.

Υστερόγραφο 1
- Σημειώνω ότι αφού έφυγα από την «Ελευθεροτυπία» (για συγκεκριμένους λόγους που δεν είναι του παρόντος) έγραφα για πολλά χρόνια στην στήλη «Τρίτη Άποψη» των Νέων. Διέκοψα βασικά επειδή όπως έγραψα σε επιστολή που έστειλα στον τότε διευθυντή δεν άντεχα να συνυπάρχω σε εφημερίδες και στήλες όπου ενίοτε γράφονταν τόσο χαμηλού επιπέδου απόψεις. Από τότε … εισήλθα δυναμικά στο διαδίκτυο.
- Το τελικό κείμενο που δημοσιεύτηκε είχα προσέξει τότε ότι αφαιρέθηκαν μερικές παράγραφοι λόγω … χώρου. Μπήκαν … αποσιωπητικά. Το παρόν πρωτότυπο το ανέσυρα από το αρχείο μου και το παραθέτω εδώ όπως το είχα αποστείλει στον διευθυντή των Νέων.
- Τα ζητήματα της νεοτερικότητας και του μοντερνισμού, καθώς και το πως εξελίχθηκαν ή συνδέονται με την Κλασική εποχή ιδιαίτερα τον Αριστοτελισμό αναλύονται στα κεφάλαια 3-5 του Π. Ήφαιστος,Κοσμοθεωρία των Εθνών, συγκρότηση και συγκράτηση των κρατών, της Ευρώπης και του κόσμου. Για σύντομη ανάλυση και απόσπασμα από το κεφάλαιο 4 του βιβλίο αυτού (στο Tο εθνοκρατοκεντρικό διεθνές σύστημα και η διαδρομή της ανθρωποκεντρικής πολιτικής θεμελίωσης http://wp.me/p3OlPy-No).
Υστερόγραφο 2
Κυκλοφορεί σύντομα βιβλίο του υπογράφοντος για την Εθνεγερσία και την Επανάσταση του 1821.
Εν τω μεταξύ κυκλοφόρησε ένα εξαιρετικό βιβλίο του Γιώργου Κοντογιώργη με τίτλο Ελληνισμός και ελλαδικό κράτος. Δύο αιώνες αντιμαχίας, 1821-2021 – Εκδόσεις Ποιότητα– Το βιβλίο προσφέρει μια μοναδική, σπάνια και πλήρη περιγραφή και ερμηνεία των αιτίων των παθολογιών του Ελλαδικού κράτους με αφετηρία την Επανάσταση του 1821. Ανάλυση κορυφαίων επιδόσεων που αξίζει να διαβάσει κάθε πολίτης που ενδιαφέρεται να
Βλ. επίσης τις εξής παρεμβάσεις:
- Προσανατολιστική πολιτική σκέψη Ομηρικών προδιαγραφών. Όμηρος, Θουκυδίδης, Αριστοτέλης, Καβάφης, Ιθάκη, Πατρίδα https://wp.me/p3OqMa-1qL
- Μοντερνισμός-Μεταμοντερνισμός: Διαδρομές του ιδεολογικού φαινομένου και η κατάληξή τους στην κυριαρχία των κερδοσκόπων και των τοκογλύφων http://wp.me/p3OlPy-1GB
- Αριστοτελισμός, διαδρομές των Νέων Χρόνων και το μοντερνιστικό ιδεολογικό δηλητήριο http://wp.me/p3OqMa-1jx
- «ΔΕΝΔΡΟ-ΦΟΒΙΑ», «ΦΥΛΛΟ-ΦΟΒΙΑ», «ΦΥΣΗ-ΦΟΒΙΑ» ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗΣ http://wp.me/p3OlPy-ZS
- Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΝΔΥΛΕΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ ΠΟΥ ΠΑΓΙΔΕΥΣΕ ΤΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΟΝ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟ http://wp.me/p3OlPy-ZB
- Μοντερνισμός, το ιδεολογικό φαινόμενο και η μεταμοντέρνα διολίσθηση προς τα ανθρωπολογικά Σόδομα και Γόμορρα. http://wp.me/p3OlPy-Zv
- Μοντερνισμός-Μεταμοντερνισμός: Διαδρομές του ιδεολογικού φαινομένου και η κατάληξή τους στην κυριαρχία των κερδοσκόπων και των τοκογλύφων http://wp.me/p3OlPy-1GB
- Αριστοτελισμός, διαδρομές των Νέων Χρόνων και το μοντερνιστικό ιδεολογικό δηλητήριο http://wp.me/p3OqMa-1jx
- ΜΕ ΑΦΟΡΜΉ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΊΩΝ: ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΟΜΟΡΡΑ VERSUS ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ http://wp.me/p3OqMa-1jA
- ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ: Τι είναι οι Θερμοπύλες, εν τέλει; Τι είναι η Ιθάκη; Τι είναι οικογένεια; Τι πατρίδα; http://wp.me/p3OlPy-1pZ – http://wp.me/p3OqMa-1j0
- ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ http://wp.me/p3OqMa-1ij – http://wp.me/p3OlPy-1pn
- Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΡΟΚΑΝΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΣΚΕΨΗΣ. Συμπεριλαμβάνει απόσπασμα από το «Κοσμοθεωρία των Εθνών»http://wp.me/p3OqMa-1ie
- ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΈΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΎ ΚΑΙ Η ΚΑΤΆΛΗΞΉ ΤΟΥ: ΚΑΤΕΞΟΥΣΙΑΣΜΟΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΩΝ,ΤΟΚΟΓΛΥΦΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΩΝhttp://wp.me/p3OqMa-138
- ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΡΟΚΑΝΙΖΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΗΓΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΚΔΟΧΗ ΤΩΝ ΣΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΜΟΡΡΩΝ http://wp.me/p3OlPy-1kS
- ΤΑ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΑ, Η «ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ» και συνθήκες που την κατεδαφίζουν. http://wp.me/p3OqMa-1n1
- ΤΑ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΑ, Η «ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ» και συνθήκες που την κατεδαφίζουν. http://wp.me/p3OlPy-1bQ – http://wp.me/p3OqMa-15l
- ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ, ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ, ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ, ΔΕΣΠΟΤΕΙΑ VERSUS ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ / ΙΣΧΥΡΕΣ… http://wp.me/p3OlPy-10O
- ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΜΠΕΡΔΕΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΘΝΙΚΟΎ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ http://wp.me/p3OlPy-Vv
- ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΑΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ. ΤΟ ΑΒΑΣΤΑΚΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΧΑΟΣ http://wp.me/p3OlPy-OE
Π. Ήφαιστος – P. Ifestos
www.ifestosedu.gr – info@ifestosedu.gr
Στρατηγική Θεωρία–Κρατική Θεωρία https://www.facebook.com/groups/StrategyStateTheory/
Διεθνής πολιτική 21ος αιώνας https://www.facebook.com/groups/InternationalPolitics21century/
Ελλάδα-Τουρκία-Κύπρος: Ανισόρροπο τρίγωνο https://www.facebook.com/groups/GreeceTurkeyCyprusImbalance/
Διαχρονική Ελληνικότητα https://www.facebook.com/groups/Ellinikotita/
Άνθρωπος, Κράτος, Κόσμος–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/Ifestos.political.thought/
Κονδυλης Παναγιώτης– https://www.facebook.com/groups/Kondylis.Panagiotis/
Θολό βασίλειο της ΕΕ https://www.facebook.com/groups/TholoVasileioEU/
Θουκυδίδης–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/thucydides.politikos.stoxasmos/
Μέγας Αλέξανδρος–Ιδιοφυής Στρατηγός και Στρατηλάτης https://www.facebook.com/groups/M.Alexandros/
Προσωπική σελίδα https://www.facebook.com/p.ifestos
Πολιτισμός, Περιβάλλον, Φύση, Ψάρεμα https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB
«Κοσμοθεωρία των Εθνών» https://www.facebook.com/kosmothewria.ifestos
Προσωπικό προφίλ https://www.facebook.com/panayiotis.ifestos